LYS Ve Okul Sıraları


Merhaba,


Bu nüshayı, geçenlerde LYS-4 sınavına girdiğim bir okulun B Blok 402 nolu dersliğinin 1. Sırasından kaleme alıyorum. (Öyleymiş gibi yani…)


Cevap anahtarları dağıtıldı. İlgili yerler dolduruldu. Gözler saatte…
Kitapçıklar dağıtıldı. İlgili yerler dolduruldu. Gözler saatte…
Herkes birbirini süzüyor ama gözler saatte; “gong” sesini bekliyoruz hep birlikte…


“GONG”


İşaret geldi yarış başladı. Sarışın olan biraz önde başladı yarışa ama kumral her an geçebilir derken o da ne? Arkalardan bir yerlerden güzel bir bayan ipi göğüsledi öne geçti… Bıdı bıdı bıdı bıdı…



Derken yarış 135 dakika sürdü. Yarış öğrencilerinden bir kaçı ağlayarak, bir kaçı kahkaha atarak, bir kaçı umursamaz tavırlarla çıktı yarış meydanından. Ben yürüyerek çıktım. Mutluydum. Çünkü LYS-1’le kıyaslandığından daha iyi geçen bir sınavdı; zira ösym bizi duymuş ve bildiğimiz sorulardan da 2-3 tane koymuştu…

(bakz: Ah be ösym... 2 tane de bizim bildiğimiz sorulardan sorsan nolurdu ki? Ayıp vallahi... :D)


Ama şu sistem nasıl bir sistem ya. Üç sınav oluyorsunuz.
Tarih (65 dk), Coğrafya 2 (25 dk) ve Felsefe (45 dk)...


İlk 65 dk ve son 15 dk sınavdan çıkmak yok zira yasak...


İlk 45 dk de Tarih sınavını bitiren yarış öğrencisi n'apcak? Uyucak tabi ki...
65 dk dolduğunda diğer sınav için uyancak onu da yapcak ve bu kez de Felsefe için beklicek.
Bu ne bee...


Esnemekten bir haller olduk sn. mysö


Esas Mesele

Esas meseleye gelelim. Benim aklımın takıldığı şey oturduğum sıraydı.
O okulun B blok 402 nolu dersliğinin 1. Sırası…


Çünkü “gong” sesinin ardından gözler sıraya indiğinde gördüğüm manzara tüyler ürperticiydi. Yedi tane harfle göz göze geldim.


Fuck You!”


İrkildim. Noluyoruz ya? Devletimizin güzide kurumlarında ki o devlet mallarına nasıl olurda böyle dinsiz, düşüncesiz, faşist, emperyalist, kapitalist, bilmemneist söylemler karalanabilir. Çok yanlış bir davranış. Yapanlar tez elden yakalanmalı. Silivri’ye yollanmalı… Ya da annesi, babası, dedesi, ninesi ergenekoncu falan olabilir, irdelenmeli... Belki de dedesinin evinde balyoz vardır! Bu işe el konmalı bir an önce…


Sonra diğer tarafa baktım. O da ne? Bu sefer üç harfe bakıyordum; A, M ve K... Ama neyse ki bu çok fazla şok etkisi yaratmadı; Zira üç harfin sonuna konan smile insanı rahatlatıyordu; Amk..... :)

Anlamı şu: Amk…! Ama iyi niyetle…


Tabi yarışın ortalarındayız bu arada. Ben yarıştan öyle bir kopmuşum ki ters tarafa koşuyorum. Her neyse…


İncelemeye devam ettim sıra denen bu propaganda şeysini… Üzerinde birçok görüşü, duyguyu, düşünceyi belirten kelimeler ve cümleler yer alıyordu. Birkaç örnek;

- Fuck You!

- Amk… :)

- Kıskanıyorum dudaklarını içtiğin her yudum sudan

- Aylin

- I Love You

- İki satırlık adamları musallat ettik ömürümüze…

Daha çok şey yazıyordu aslında. Gelmedi aklıma şu an…


Gördüğünüz üzere bu böyle gitmez. Ki zaten çalışmalar başlamıştır diye umuyorum. Sansürlenen televizyonlarımız, radyolarımız, hayatlarımızdan sonra ağustos 22 günü internetimizin de sansürlenişinin şerefine çaylarımızı yudumladıktan hemen sonra bu okul sırası diye adlandırılan propaganda aletleri de sansürlenecektir. Şüphesiz…

Neyse çok kötü oldum ben. Sinirlendim. Yeter bu kadar...


Anektod

"Birader eskiden sıraya yazardık an'lık düşüncelerimizi;
şimdi tweetle beni, kişisele yaz beni, face de paylaş beni..."


Saygılar bizden!


Labels: