5. ve 6. Gün / 30 Günlük Meydan Okuma

Öncelikle neymiş bu 30 Günlük Meydan Okuma diyorsanız şuraya bir bakın...

5-6. Gün 5-6. Soru
Sizi mutlu eden bir kitap?
Sizi mutsuz eden bir kitap?

5. ve 6. günün sorularına tek konuda cevap vermek daha doğru olacak. Çünkü iki sorunun cevabı da aynı kitap. Öncelikle beni mutlu eden bir kitap olarak yayımlanan ilk kitabım olması sebebiyle Pesimisyon - Aşk Yasaklı Kelime diyebilirim. 

Fakat okuduğum kitaplar üzerinden cevap verecek olursam, bu iki sorunun da cevabı aynı kitap; Martin Eden.

Jack London'ın Martin Eden'ini okurken, Eden'in hikayesine hüzünlenmiştim. Bir kurgu olmasına rağmen karakter ve yaşadıkları o kadar gerçeği yansıtıyordu ki bu yer yer üzmüştü beni. Farkında olmadığımız ya da görmemek için çabaladığım gerçekleri elimde ki kitabın satır aralarında okudukça mutsuz olmuştum.

Fakat aynı şekilde okudukça kendime dair parçalara rastladıkça bu hoşuma da gitmişti hiç şüphesiz. Her insan okuduğu kitaptan, izlediği filmden kendine pay çıkartır. Fakat bu kitabı okurken her sayfada her satırda bir şeyler bulmuştum kendimden. Bu yüzden aynı zamanda beni en mutlu eden kitapta buydu.

Bu da iki günün soru ve cevabı olsun.


Labels: