Beğendiğim Kitaplar Listesi [2]


Beğendiğim kitaplar listesinin birincisine buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Güzel kitaplar vardı orada da… Şimdi yeni seçtiklerimden konuşmaya başlayabiliriz. İyiden kötüye ya da kötüden iyiye gibi bir sıralamam yok. Rastgele bir liste bu. Bahsedeceğim kitaplardan bazıları için inceleme videoları da hazırlamıştım. O videoları da buraya tıklayarak youtube kanalımdan izleyebilirsiniz.. Listemdeki ilk kitap bunlardan biri mesela.

Haşırt Dı Bilekbord – Zafer Algöz

Usta oyunca Zafer Algöz’ün sadece kamera karşısında değil kalemiyle de başarılı olduğunu ispatlayan bir kitaptı. Çok eğlendiğim beğendiğim bir kitaptı. Daha önce hazırladığım inceleme videosunu da mutlaka izleyin.

1984 – George Orwell

1984 beni en çok etkileyen kitaplardan biriydi. Ve bu etkileşim olumlu anlamda bir etkileşim de değildi aslında. Gayette içimi sıkan bir kitaptı. Çünkü anlatılan şeyler o kadar, o kadar yaşanması muhtemel şeyler ki ve içinde bulunduğumuz dönemleri de göz önüne alınca ister istemez etkileniyor insan. Çok etkilendiğim, beğendiğim ve herkesin muhakkak okuması gerektiğine inandığım bir kitap bu. George Orwell’dan 1984… Bu kitap içinde bir inceleme videosu hazırlamıştım. Mutlaka izleyin. Kitabı da okuyun. Bende iz bırakan kitaplardan biridir bu.

Yolcu – John Twelve Hawk

Bir sonraki kitap Yolcu. Yolcu’da yine 1984’te olduğu gibi günümüzde de yaşadığımız şeyleri, içinde bulunduğumuz dönemde de hissettiğimiz bir takım endişeleri gündeme getiriyor. Yolcu için daha önce hazırladığım inceleme videosunda bu kitabı çok beğendiğimi söylemiştim. Çok sürükleyici ve güzel bir kitaptı. Üç kitaplık bir serinin ilk kitabı Yolcu… Şu anda ikinci kitabını da okudum. Üçüncü kitabı okuyacağım. İkinci kitaptan Yolcu’dan etkilendiğim kadar etkilenmedim açıkçası. Bu içinde bulunduğum bu yoğum dönem sebebiyle kendimi kitaba çok fazla verememiş olmamda olabilir tabi ki… Bilemiyorum ama Yolcu bir adım önde benim için. Tavsiye ederim.

Puslu Kıtalar Atlası

Puslu Kıtalar Atlası aslında videosunu yapmak istediğim bir kitaptı ama kitabın birde çizgi romanı olduğu için onu da okuyup ikisi bir arada bir video hazırlamak istediğim için ertelemiştim. Önümüzdeki günlerde detaylı bir inceleme videosu yapmayı düşünüyorum. Şimdilik kitabı tavsiye edip, beğendiğim kitaplar listesine eklemekle yetineceğim.

Ben Bir Gürgen Dalıyım – Hasan Ali Toptaş

Ben Bir Gürgen Dalıyım, Hasan Ali Toptaş’ın güzel Türkçe’si ile bir çırpıda okuyabileceğiniz, okumanız gereken güzel bir kitap. Bu kitapla ilgili videoyu ise Bu Kitap Okunur adlı kanalımızda yapacağız. Siz bu videoyu izlerken yapmışta olabiliriz. Kontrol edebiliriniz.

Fedailerin Kalesi Alamut

Fedailerin Kalesi Alamut, sayfa sayısının aksine benim kısa bir sürede okuyup bitirdiğim sürükleyici bir kitaptı. Ve konu itibariyle de oldukça ilgi çekiciydi. Haşhaşiler Tarikatı’nın lideri olan Hasan Sabbah’ın hikayesini anlatan bir kitap. Bir başka deyişle Cenneti dünyaya getiren adamın hikayesi. Çok beğendiğim kitaplardan bir tanesiydi. Bir kurgu olarak bence muazzamdı ama bunun dışında düşündüren, etkileyende bir kitaptı. Üstelik yaşananlar gerçek. Bu her ne kadar bir kurgu olsa da, belki abartılan, yazarın eklediği yerler olsa da genel olarak birçok noktası gerçekti ve insanı etkileyen, düşündüren detaylarda bu noktalar zaten. Tavsiye edebileceğim kitaplardan biridir.

Başlangıç – Dan Brown

Dan Brown’ın son kitabı Başlangıç. Dan Brown her kitabını beğendiğim ve muhtemelen bundan sonraki gelecek her kitabını da beğeneceğim bir yazar. Sanırım tek favori yazarım. Bu kitabı da okurunu hayal kırıklığına uğratmıyor. Eleştirdiğim yerleri de var tabi ki fakat onları kitabın inceleme videosu için saklıyorum. Yazarın bence en cesur kitabıydı bu. Kısaca Dan Brown’sa okunur, okuyun…

Aylak Adam

Yusuf Atılgan’ı kaleminden C’nin hikayesi. Dönüp dönüp okuduğum, dönüp dönüp okuyacağım bir kitap bu. Favorimdir.

Doğu’nun Limanları

Yıllar önce edindiğim fakat 2017 başlarındayken anca okuduğum, haliyle bir hayli geç kalmış olduğum bir kitap. Çok severek ve çok etkilenerek okudum kitabı. Gerçek, yaşanmışlıklardan yola çıkılarak ortaya çıkmış bir eser Doğu’nun Limanları…

Evet, ilk listede 10 kitapla başladığım beğendiğim kitaplar listesinin ikincisini de 9 kitap ekleyerek yapmış oldum. Bu listede burada dursun.


Labels: , ,