Benim İçin 2017 ve 2018 Hedeflerim





2017 başlarken hazırladığım yazıda yeni yıla oynamış, 2017 ye şirin görünmeye çalışmıştım. Ama gördüm ki çok bir işe yaramıyormuş.

2017 aslında benim için kötü bir yıl olmadı. Özellikle ilk yarısı gayet iyiydi. Sonradan bozdu kendini. İlk 6 ayda hem özel hayatımda, hem iş hayatımda hem youtube gibi hobilerimle alakalı güzel gelişmeler oldu. Yani genel olarak güzel bir ilk 6 aydı. Fakat sonra kendimi bir anda bir curcunanın içerisinde buldum. İnanılmaz bir kaos. Hiçbir şey yapamaz, hiçbir şey öğrenemez, kendime hiçbir şey katamaz, keyif aldığım işlere ve insanlara doğru düzgün vakit ayıramaz hale geldim. Geçirdiğim zamanların bana bir şeyler katmadığı gibi benden bir şeyler götürdüğünü hissetmeye başladım. Tüm bu yapamadıklarıma rağmen 7 gün 24 saat bana yetmemeye de başladı. Zamana yetişemediğim bir süreçti. Ve bir miktar azalsa da yine de devam ediyor bu durum. O yüzden 2017ye karşı çekimserim. İyi mi kötü mü ayrılıyoruz bilemiyorum.

Ama neyse konumuz bu değil. Konumuz şu. Bu yıl için yeni bir karar aldım. Geçtiğimiz yıl, yeni yıla girerken iyi dileklerde bulunmuş, umuttan behsetmiştim, iyi şeyler dilemiştim falan. Ama sonra fark ettim ki hep soyut şeyler dilemişim. Gözle görülür şeyler değil. Dolayısıyla ölçümlemesi de sıkıntılı oluyor. Bu nedenle gelecek yıl için kendime daha smart hedefler belirlemeye karar verdim. Daha basit, daha sade, daha kısa vadede ulaşılabilir şeyler.

Yani Net Belirlenmiş, Ölçülebilir, Kabul Edilebilir, Gerçekleştirilmesi Mümkün ve bir Zamanı belirli hedefler. Küçük şeyler. Yani yapabileceğim ve yıl sonu hazırlayacağı son durum yazısında belirlediğim bu mini hedefleri başardım diyebilmek için. Elbette 2018 hedeflerim sadece aşağıda sayacaklarımdan oluşmuyor. Ama bu yazıya konu olacaklar sadece bunlar.

Hadi başlayalım o zaman.

- Hayatımı ve çevremi sadeleştirmek için adım attım, sıradaki aşamaları tamamlamak ve bunu sürdürülebilir hale getirmek istiyorum. Hedeflerimden ilki bu, sadeleşmek…

- 2017 yılında özellikle ikinci yarısındaki söz konusu zamansızlık nedeniyle bir türlü tamamlayamadığım kitabımı tamamlayacağım.

- Spora başlayacağım. Ama bu kez her gün yeniden spora başlamak değil bir kere başlayıp bunu sürdürmekten bahsediyorum.

- Uyku düzeni şart. Bunu becerebildiğim dönemlerde kendimi çok daha dinç hissediyorum. Tecrübe etmişliğim var. O yüzden bu yıl 23.30 – 06.00 arasını uyku için rezerve etmeyi planlıyorum.

- Kitap okumak, kitaba zaman ayırmak çok önemli. Kimi zaman günlerce elime kitap alamadığım zamanlar oldu bu yıl. O yüzden bunu bir düzene sokmak için her gün 30 sayfa kitap okuyacağım. Sabit…

- Diziler, filmler az ya da çok bir şekilde izleniyor da belgeseller arada kaçıyor işte. 2018’de her ay en az iki tane belgesel izleyeceğim.

İşte böyle. o kadarda zor hedefler değil sanki.

Neyse bu şimdi gidiyorum, zaten o da gelmek üzeredir.
Ben şimdi 2018’i karşılamaya gidiyorum.

Hoşça kalın.

Labels: ,