Minimalizm! Sadeleşme Sürecimi Başlatıyorum

Bugünkü konumuz sadeleşmek… Yaşamı ve yaşam alanlarımızı sadeleştirmek…

Son zamanlarda kafamı taktığım, araştırdığım, okuduğum, hakkında bir şeyler izlediğim, deneyimleyen insanların aktarımlarını takip ettiğim bir konu bu. Minimalizm. Bana daha bizden bir tabir olarak gelen sadeleşmek…

Minimalizm nedir?

Minimalizm bir sanat akımı olarak 60 yıllarda ortaya çıksa da zamanla bir yaşam felsefesi halini de almış. Minimalizm ya da benim kullanacağım tanımla sadeleşmek dağınıklıktan kurtulmak, ihtiyaç duyduklarımızın haricinde kalan tüm fazlalıkların yükünü üzerimizden atmak demek. Hem maddi olarak eşyaları hemde düşünceleri kastediyorum. Kendimize hareket özgürlüğü sağlayabilmek demek. Ben özellikle son yıllarda şunu fark ettim, sadeliğini kaybeden her şey, her ortam, her düşünce, her eşya vs. günün sonunda bize ilave stresler olarak dönüş yapıyor. İçinde bulunduğumuz yaşam şartları itibariyle, içinde bulunduğumuz ortamlar nedeniyle ya da içinde bulunduğumuz gündemler itibariyle her anımızda abartılı bir stres hakimiyeti zaten var. Ve etrafımızda dağınıklık düzeyi arttıkça, sadeliğimizi yitirdikçe buna paralel olarak bu stres daha da artıyor. Bu nedenle dağınık bir ortamda insanın acemileşmesi, içinden bir şey yapmak gelmemesi durumlarını sık görüyoruz. Sık yaşıyoruz.

Ne işe yarar? Bize ne faydası var?

Neyse. Sadelik bize ne katar, faydaları neler? Birkaç madde sıralamak gerekirse, hemen son cümlemden bir madde çıkartarak başlayalım:

1) Minimalist, sade bir yaşam stresinizi azaltır.

2) Kendinizi daha özgür kılarsınız.

3) Karmaşıklıktan kurtulur, zihninizdeki kaostan arınırsınız.

4) Hayatımızın her anında hem maddi hem düşünsel olarak söylüyorum az ama öz felsefesi hakimiyet kazanmış olur.

5) Sadece ihtiyacınız kadar alırsınız, gereksiz bir şey almazsınız ve böylece daha az para harcarsınız.

6) Kapitalizmin bizi bağımlı kıldığı, bizi inandırdığı para harcadıkça, satın aldıkça mutlu olacağımız inancından kurtuluruz.

Bu liste daha da uzatılabilir tabi ki…

Nasıl olunur?

Aslında okuduklarım ve araştırdıklarım neticesinde şöyle özetleyebilirim nasıl olunurun cevabını. Şu an sahip olduğunuz tüm fazlalıkları belirleyin, onlardan kurtulun ve sadece ihtiyaç duyduklarınızı satın almayı alışkanlık haline getirin ki bunun için bir alışveriş listeniz olmadan evden dışarıya adım atmamalısınız.
Ben küçükken annemle alışverişe çıkacağımız zaman ne alacağımızı sorardım. Örneğin domates salatalık alacağız. Benim için o domates ve salatalık alındığı zaman o alışveriş biterdi. Çünkü ihtiyaç oydu. Domates ve salatalık alındıktan sonra biz hala reyonlara bakınmaya, bunu da mı alsak diye düşünmeye devam ediyorsak geri dönene kadar surat asar, trip atar, annemle kavga ederdim. Annem bu huyumun ne kadar kötü olduğunda şikayet ederdi. Ama devir değişti. Anne duy bunları…
Hiç giymediğiniz, muhtemelen hiç giymeyeceğiniz kıyafetlerinizden, hiç kullanmadığınız eşyalarınızdan kurtulun.

Bu nasıl olunur konusunda iyi bir rehber olarak SADE kitabını önerebilirim. Ben bu kitaptan hareketle işe gardroptan başladım ve önümüzdeki süreçte de diğer adımları da uygulayarak yaşam alanımı sadeleştirerek kendime daha geniş, daha ferah, özgür alanlar yaratmaya ve hali hazırda bir şekilde içinde bulunduğumuz stresi azaltmaya çalışacağım ve bu süreçleri de muhtemelen videolar aracılığıyla paylaşıyor olacağım.

Bu konuda kendi izleyeceğim yol hakkında biraz daha bahsedeceğim ama önce bu konuda bilgi edinebileceğiniz kaynaklardan da bahsedeyim. Elbette internette aradığınızda çok daha fazla kaynak olduğunu göreceksiniz. Ben sadece kendi okuyup, dinleyip, izlediklerimi paylaşıyorum.

İlk olarak az önce söylediğim gibi SADE kitabı iyi bir yol gösterici kaynak olabilir.

İkinci güzel kaynak Azla Mutlu Olmak isimli bu kitap. Ben E-Book olarak satın aldım. Bu kitap SADE den farklı olarak biraz daha geniş kapsamlı. Bu felsefeyi, bu yaşam tarzını da detaylı olarak ele alıyor. Ama yine SADE de olduğu gibi adım adım, oda oda nasıl sadeleşeceğiniz konusunda size yol gösterecek.

Minimalizm: Önemli Şeylere Dair Bir Belgesel adı üzerinde bir belgesel. Minimalizmi fark etmiş ve bir şekilde hayatlarına uygulamayı başarmış kişilerin hikayelerini anlattıkları röportajlarla ortaya çıkmış bir belgesel bu.

Bir de kaynak olarak youtube de minimalist olmak yolunda adım atmış insanların hikayelerini anlattığı videolar var. Onları da izleyebilirsiniz. Özellikle yabancı youtuberlar arasında çok kaliteli içerikler var.

Şimdi Sadeleşmek en özet haliyle bu. Ve ben bu yola girdim. Bu süreci videolar ve instagramda fotoğraflarla ile paylaşarak ilerleyeceğim. Kolay bir şey değil. Uzun vadede bir irade meselesi ve umarım bunu becerebilirim.

Şimdilik bu kadar olsun.


Labels: ,